EN DE PL

Warsztat

Dodge

Zdjęcia:

 Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971
 Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971
 Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971
 Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971
 Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971
 Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971
 Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971
 Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971
 Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971
 Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971
 Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971
 Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971
 Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971
 Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971
 Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971  Dodge Charger 1971
 Dodge Charger 1971     

Model: Charger
Rok produkcji: 1971
Silnik: 7,2L - 600KM
Skrzynia biegów: Automatyczna
Historia:

Dodge Charger był odpowiedzią Dodge’a na nową modę samochodów typu muscle car zapoczątkowaną przez Pontiaca GTO. Bazą Charger’a był średniej wielkości Dodge Coronet. Pierwszy model zjechał z taśm produkcyjnych w 1966 roku. Był to fastback. Szybko stał się bestsellerem dzięki nietypowej stylistyce nadwozia przewidzianej na rok 1968 tzw. B-body. Dodge zdecydował się aby jego nowe dziecko było ‘napakowane’ od urodzenia i montował klasyczne V8 poczynając od 318-stki kończąc na niesamowitym 426’ HEMI. Produkcję modelu Charger zakończono w 1974. Jest to samochód, który trwale zapisał się w historii muscle cars oraz historii nielegalnych wyścigów ulicznych razem z Plymouth’em Cudą i Roadrunnerem/GTXem.

 

Dodge Charger RT z 1969

Charger z 1969 różnił się trochę od poprzednich modeli. Dodge wypuścił na rynek dwie limitowane wersje Chargera między innymi by skuteczniej rywalizować w zawodach NASCAR. Pierwszą z nich był Charger 500. Był to model z ’68 z tym, że miał poprawioną aerodynamikę. Cechą charakterystyczną był symetrycznie podzielony grill. Tylne światła były głęboko osadzone. 500-tka odniosła sukcesy wyścigowe. Inżynierowie Dodge’a stwierdzili, że stać ich na więcej i zabrali swoje „dziecko” do tunelu aerodynamicznego. Wynikiem prac był jeden z bardziej kontrowersyjnych modeli muscle cars – Dodge Charger Daytona. Wyróżniał się 18 calowym stożkowym przedłużeniem z przodu oraz dużym spojlerem z tyłu. Dodano także poziomy stabilizator tylnej osi. Słynny kierowca Buddy Baker ścigający się z nr 6 w wyścigach NASCAR jako pierwszy w historii przełamał magiczną barierę 300 km/h (dokładnie 302) Daytoną. Za cenę 4000$ Daytona był oferowany z silnikami 400' oraz 426' HEMI. Sprzedano także kilka sztuk z silnikiem 503 koni.

Produkcja: 20,057 sztuk Silniki:318' V8, 230 KM426' HEMI, 425 KM przy 5000 rpm, 490 Nm przy 4000 rpm440' V8, 375 KM przy 4600 rpm, 480 Nm przy 3200 rpm

 

<< ---------------------------------------------------------------------------- >>

Źródła

 

Co zrobiliśmy??:

 


2008

Dream Car dlatego iż nie jest to właściwie odrestaurowywanie ale budowanie nowego samochodu. Zmieniamy w nim zawieszenie, modyfikujemy silnik oraz elementy nadwozia i wnętrza. Układ kierowniczy oparty będzie o współczesną maglownicę a hamulce na wszystkich czterech rogach firmy WILWOOD.

W środku dzięki uprzejmości portalu www.caraudio.pl  a w szczególności osobie Ireneusza Dziobkowskiego zamontowany będzie najwyższej klasy sprzęt firmy Rockford Fosgate (pełna lista po zakoñczeniu prac) oraz sporo ró¿nego rodzaju gad¿etów nie potrzebnych właściwie do niczego ale miejmy nadzieje dających kupę radości (np: wydech otwierany za kolektorami poprzez elektrozawory, podświetlenia, możliwość blokady przednich hamulców itd. itp.)

Jako projekt został rozpoczęty w 2006 roku. Niestety nie miał szczęścia i jako autko nasze zawsze czekał gdzieś w kolejce. Nie mniej jakieś tam prace postępowały. W trakcie dwóch lat przeszedł wiele przeobrażeń, koncepcje się zmieniały a razem z nimi lista modyfikacji. Trudno powiedzieć jak to się skończy ale temat ruszył stanowczo do przodu w 2008 roku.  Skończone zostały prace blacharskie i w tej chwili przygotowywany jest do malowania.

Modyfikacje wprowadzone na etapie blacharskim to:  wspawanie łączników podłużnic przednich i tylnych celem zwiększenia sztywności nadwozia, wzmocnienie i usztywnienie wewnętrznych fartuchów komory silnika, zamontowanie belki łączące z przodu przednie podłużnice, zrobiliśmy też wzmocnienia pod montaż coil over-ów jako iż likwidujemy drążki skrętne.

Co do pozostałych modyfikacji to kompletną listę zamieścimy na koniec ale jest tego sporo.

 

01/2009

Wał i tłoki kute. Podpory stalowe, Rozwiercony na 0,30. Głowice aluminiowe z portingiem. Wałek o skróconym overlapie do superchargera. Kompresja 9,2. Doładowanie 6PSI przez superczarger oparty na korpusie 6-71 Zasilanie dwoma gaźnikami Demon dostosowanymi do doładowania. Klawiatura z aluminiowymi ramionami popychaczy z rollerami. Zawory z nierdzewki 2,12 x 1,88 Kolektory wydechowe Hooker competition 4x2"x3". Pompa wody z obudowa aluminiową o zwiększonym przepływie. Miska olejowa o litr większa od stockowej wyposażona w zabezpieczenie przed rozchlapywaniem oleju. Rozdzielacz zapłonu MSD billet z cewką 50000V i modułem MSD do wieloiskrowego zapłonu. Silnik oczywiście wyważony itd. itp. Mamy nadzieje że pohula :)

 

01/05/2009

 

Niestety czas który nas gonił nie pozwolił nam na bieżące opisy co gdzie i kiedy.Jeszcze dziś lakierowanie i wykańczanie maski samochodu a już jutro inauguracja wozu na Bemowie (w Warszawie) na wyścigach na ¼ mili. Ostatnie zdjęcia pokazują prace wykończeniowe nad maszyną. Wszystkie szczegółowe fotki zamieszczamy w dziale Galeria/ zloty… . Zapewne jeszcze kilka przeróbek dokonamy w najbliższym czasie na które teraz nie mieliśmy czasu. Jednak Charger to żyleta.

 

SILNIK

Rozwiercony 440cui z roku 1970, kompresja 9:0, aluminiowe dźwignie zaworowe, krzywki Lunatti, kuty wałek rozrządu i tłoki, Supercharger Tims Postik 6-71 z 6PSI, dwa dostosowane do supercharger’a gaźniki Bary Grant Demon, instalacja zapłonowa Summit, rozdzielacz MSD. Około 650 KM. Kolektory Hooker z zaworami QTP. Wydechy ze stali nierdzewnej wraz z tłumikami i końcówkami Magnaflow.

 

NAPĘD

Typ A727 odbudowany z częściTCI street fighters, przejściówka Street Bandit, Kolumna zmiany biegów B&M.

 
ZAWIESZENIE

Przód: regulowane amortyzatory w sprężynach QA1. Rurowe ramiona wzmacniające.

Tył: sprężyny produkcji Mopar z track barami, regulowane amortyzatory QA1 ze sprężynami.Drążki reakcyjne z przodu i z tyłu. Przekładnia oraz zębatki Unisteer. Kolumna kierownicza Flaming River z kierownicą Grant.

 

HAMULCE

4 tarcze hamulcowe firmy Wilwood


KOŁA / OPONY

17” American Racing Torque Thurst II . Opony Yokohama Advan ST275/55/17, 235/55/17


KAROSERIA

Rozebrana do gołego metalu. Podwozie zostało usztywnione w wielu miejscach: stężenia podramowe, wewnętrzne zastrzały błotnikowe i inne. Całkowicie malowany przez nas.

 

WNĘTRZE

Manometry Rally, oryginalne siedzenia z nowymi obiciami firmy Year One, panele drzwi wykonane przez nas. System audio z naszego projektu i wykonane również przez nas. Pioneer DEH P88,

Rockford Fosgate wzmacniacze T2001 - 2000W i T8004 i głośniki Subs 4x200W RMS 2 x 1000W.I wiele wiele innych:))

Located in: Wyjechały